ניסוח השאלות



חשיבות רבה ניתנת לניסוח השאלון ולסדר השאלות בו.
ניסוח השאלון אמור להיות, ראשית כל, ברור ומובן לנסקר. יש לקחת בחשבון שסביבתו של הנסקר איננה תמיד שקטה ורגועה, לכן לא נוכל לצפות שרמת הריכוז שלו תהיה גבוהה במיוחד. כמו כן, כדאי שמשך הזמן שהנסקר חושב על כל שאלה יהיה הקצר שאפשר, לכן עלינו להקל עליו את הבנת השאלה ואת שליפת התשובה.

בכדי ליצור שאלות מובנות ונכונות יש להשתמש במושגים הלקוחים מעולמו של הנסקר ובטרמינולוגיה המובנת לו, כאשר מדובר במגזר החרדי חשוב להכיר את הניואנסים הדקים ואת האסוציאציות שעלולות להתעורר בעקבות נקיטת ביטוי מסוים, סביר שתהיה לזה השלכה על  התשובה שלו.

סדר השאלות אמור להיות הגיוני ומדורג, על מנת להקל על המענה. מנגד, סדר השאלות עלול אף הוא ליצור הטיה בלתי רצונית וגם על כך מתייחסים ב'סקר כהלכה' בקפדנות רבה.

תשובות הנסקרים לעיתים אינן מוחלטות ודורשות רמה מסוימת של פרשנות הנדרשת לעיתים מהסוקר הטלפוני. רק ב'סקר כהלכה' מקפידים על סוקרים וסוקרות מתוך המגזר, העוברים הכשרה
מתאימה, בנוסף לזמינות מיידית של אחד ממנהלי המחקר לצורך שאלות מהירות וקבלת החלטות במקרה של ספק.

הפרשנות

נתוני המחקר הסטטיסטיים בסופו של דבר מוחלטים, מה שיכול ליצור את השינוי זו הפרשנות.
קיימת פרשנות ראשונית בשלב מוקדם של ניתוח הסקר, כאשר תשובות הנסקרים אינן מוחלטות:
האם לצרף אותן לקטגוריה קיימת, ואם כן לאיזו מהן, או להשאירן תחת הקטגוריה הנקראת 'אחר'.

שלב זה הינו משמעותי ביותר ודורש היכרות עם קהל היעד הנסקר, רקע על תחום המחקר הספציפי ורמה מקצועית במחקר וניתוח. ב'סקר כהלכה' שלב זה נעשה על ידי מנהלי המחקר, כולם חרדים שעברו הכשרה מיוחדת.
חשוב: שיקולים אישיים עלולים להסיט את התשובות לכיוון מסומן, על כן הפרשנות תיעשה ללא דעות מקדימות או רצון להוכיח תוצאה מונחית מראש.
לאחר שהנתונים הסטטיסטיים מונחים בפנינו, אנו מצפים לראות מגמות כלשהן. לכל נתון סטטיסטי יש הסבר, וכדי להסבירו ולהבין מכאן – לאן אמורים לצעוד, יש צורך במידה רבה של ידע מקצועי בהתנהגות צרכנים, תכנון ואסטרטגיה ותהליכים שיווקיים, וכמובן – היכרות מעשית עם קהל היעד,
במקרה שלנו: המגזר החרדי.

כל אלה קיימים ברמה הגבוהה ביותר ב'סקר כהלכה'. מכון המחקר היחיד שכל סקר בו מנוהל, מונחה ונבדק על ידי ד"ר רון קדם, לצידו של הד"ר עומדת מנהלת המחקר הגב' לאה בלוי, המכירה את המגזר באופן אישי ומקצועי כחרדית בעלת ניסיון רב שנים במחקר ותהליכי אסטרטגיה בקרב המגזר החרדי, ויחד מגיעים לניתוח המדויק ביותר.